Henåns Scoutkår har två stycken lokaler, vi har våran scoutstuga på Hällevi i Henån samt våran scoutgård Dyrsten.

Hällevi – Scoutstuga

DSC02107

Lokalen är anpassad för 40 personer och det finns bord, stolar samt porslin för alla 40. Lokalen är utrustad med kök, stort öppet rum för dukning, toalett och två mindre sällskapsrum. Köket är utrustat med kyl och frys samt storköksdiskmaskin. Vid behov av större lokal kan grannlokalen användas, kontakta oss för nytt prisförslag.

För mer bilder klicka här.

Informationsblad Hällevi

300 kr för Dag/Kväll

600 kr Dygn/helg

Kontaktperson: Rolf Nilsson Mobil Nr, 070-626 96 20

Allmän info:Jenny Hermansson E-post, hermansson.jenny@gmail.com

Denna lokal ligger i Henån. Vägbeskrivning hit!

Dyrsten – Lägergård

Dyrsten är Henåns Scoutkårs lägergård som är belägen vid Töllås på norra Orust. Gården har ett antal stora gräsytor perfekta som lägerplats. Utöver detta finns två stora vindskydd samt ett flertal lägerbåls platser. I huset finns ett enkelt kök med kyl och frys samt rum att sova i. Torrdass, ladugård och redskapsbod finns också på gården.
(Att tillägga är att rinnande vatten ej finns på gården.)

200 kr för Dag

300 kr Dygn

(150kr tillägg för huset per dygn)

Pris för längre period bestäms med kontaktperson

Kontaktperson:Jenny Hermansson Epost, hermansson.jenny@gmail.com

Denna lokal ligger i Töllås på nordöstra delen utav Orust. Vägbeskrivning hit!